Çin’i Anlamak & Çin ile İş Yapmak

TÜSİAD tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen Çin’i Anlamak Çin İle İş Yapmak Konferansı’nda Türk iş dünyası ve karar alıcıları açısından Çin’deki ekonomik, sosyal ve teknolojik alandaki hızlı dönüşümünün incelenmesi Çin’in uygulamakta olduğu strateji ve politikaların Türkiye’ye ve küresel ekonomiye yansımaları değerlendirildi.

TÜSİAD 2012 yılından bu yana düzenlediği “Çin’i Anlamak & Çin ile İş Yapmak” başlıklı konferans serisinin beşincisini İstanbul Okan Üniversitesi Konfüçyüs Enstitüsü iş birliğinde 10 Aralık Salı günü İstanbul’da InterContinental Hotel’de gerçekleştirildi.

Mazars Denge, konferansın içerik ortağı olarak hem kültürel hem de iş dünyasına dair konularda farklı aktiviteler düzenledi. İki kültür arasındaki benzerliklerin ve farklılıklar; 2020’de Çin ekonomisinde ağırlıklı rol oynaması beklenen iş trendleri katılımcılar için özel hazırlanan video içeriklerle anlatıldı.

Mazars Denge’nin Hangzhou Şehrindeki Jixian pavilyonu yapısından esinlenerek hazırlanılan standında hem Mazars hem de Global China Services’in tüm dünyadaki hizmetleri anlatıldı.

Katılımcıların Çin kültürünü daha yakından tanıması için isimlerini Çince yazdırdıkları ve kendileri de Çince yazmayı denedikleri kültür standlarındaki aktiviteler büyük beğeni topladı.

Kongrenin en çok ilgi çeken aktivitesi Mazars Denge tarafından yazılımı ve üretimi yaptırılan VR teknolojisiyle Çin’de İş Yapma eğitimi oldu. Katılımcılar bu eğitimde Çin’de birebir iş yapma kültürünü öğrendiler ve sanal gerçeklikle aldıkları eğitimi uyguladılar.

T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın ve Ç.H.C. Ankara Büyükelçiliği’nin açılış konuşmaları için davetli olduğu konferansın 1. Oturumunda Eski Almanya Cumhurbaşkanı Christian Wulff ana tema konuşmacısı olarak yer aldı.

Bu yılki konferans dört panelden oluştu. İlk oturumda, Çin’deki ekonomik, sosyal ve teknolojik alandaki gelişmeler tartışıldı; Made in China 2025, Kuşak ve Yol Girişimi, Çin’in doğrudan yabancı yatırımları ve uluslararası ilişkileri mercek altına alındı. İkinci oturumda, Türk firmaların Çin’de iş yapma deneyimleri paylaşıldı; üçüncü oturumda, Çinli firmaların Türkiye deneyimleri ve iş birliklerine değinildi; son oturumda ise kamu perspektifinden Türkiye ve Çin ilişkileri farklı bakanlık temsilcileri tarafından ele alındı.

Konferans ile Türk iş dünyası ve karar alıcıları açısından Çin’deki ekonomik, sosyal ve teknolojik alandaki hızlı dönüşümünün incelendiği, Çin’in uygulamakta olduğu strateji ve politikaların Türkiye’ye ve küresel ekonomiye yansımalarının değerlendirildiği, Çin’deki yatırım ve iş ortamı hakkında tartışma imkânının sunulduğu, Türkiye ve Çin’in ikili ekonomik ilişkilerine ışık tutarak iş dünyasının mesajlarını her iki ülkenin kamu yetkilileri ile paylaşılmasını sağladı.