Mazars ve FORVIS dünyada ilk 10 içinde yer alacak benzersiz bir küresel ağ oluşturuyor

Önde gelen uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık firması Mazars ve Amerika Birleşik Devletleri’nin en büyük sekizinci kamu muhasebesi firması FORVIS, yaptıkları ortak açıklamada 1 Haziran 2024 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere dünyada ilk 10 içinde yer alacak benzersiz bir küresel ağ oluşturacaklarını duyurdular. Oluşturulacak yeni ağ, özellikle uluslararası ihtiyaçları olan müşterilere hizmet sunma kabiliyetlerini geliştirerek, her iki şirketin süregelen küresel büyüme yolculuğunu destekleyecek.

Ağ, dünya çapında tek bir markayla faaliyet gösterecek: Forvis Mazars. Forvis Mazars, yaklaşık 4,7 milyar euro (5 milyar dolar) gelirle[1], küresel ağ sıralamasında ilk 10’a girmiş olacak. Yalnızca iki şirketten oluşacak benzersiz ağ, çevik nitelik taşıyacak, tutarlılık sağlayacak ve müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayacak küresel ölçeğe sahip olacak şekilde tasarlandı. Ağın her iki üyesi de mevcut ortaklıklarının mülkiyetinde faaliyet göstermeye devam edecek. 1 Haziran 2024 itibarıyla Mazars ABD, ABD’deki çalışmalarını Forvis Mazars bünyesinde devam ettirecek. 

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Mazars Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hervé Hélias, “Mazars ve FORVIS’in büyük bir dönüşümü işaret eden bu adımı atmış olmalarından büyük memnuniyet duyuyorum. Bu adımın hem müşterilerimize sunduğumuz hizmetler hem de çalışanlarımızı destekleme noktasında her iki şirket için de getirdiği fırsatlar beni oldukça heyecanlandırıyor” dedi. Hélias, sözlerine şöyle devam etti: “Sektörümüze öncü nitelikte yeni bir ağ modeli getirmekten gurur duyuyoruz. Bu yolculuğa birlikte devam edeceğimiz için heyecanlıyız. Mazars olarak, müşterilerimizin şirketlerini güvenle inşa etmelerine ve büyütmelerine yardımcı olma konusunda kararlıyız. FORVIS ile bu iki şirketli ağın oluşturulması, mevcut uluslararası entegre ortaklığımızı tamamlamanın yanı sıra Mazars’ın uluslararası stratejisinde de kayda değer ilerleme anlamına geliyor. Müşterilerimize 100 ülkedeki uluslararası entegre ortaklığımızın gücünü ve esasen ABD’nin tamamında tek bir firma olarak faaliyet gösterecek geniş kapsamlı FORVIS ulusal ortaklığının beraberinde getireceği avantajları sunacak olmaktan gurur duyuyoruz. Bu anlaşma bize ABD’de hedeflediğimiz ölçeği ve genişleyen faaliyet alanını sağlarken, bizi kapsamlı ölçek ve erişim alanına sahip ilk 10 küresel ağ arasında konumlandırıyor.”

FORVIS CEO’su Tom Watson’ın yorumu ise şu yönde: “Tek bir küresel marka altında faaliyet gösterecek iki şirketli bir ağ, şirketlerimizin ortak stratejilerinde hızla ilerlemeye kaydedilmesini sağlayacak.  Bu hamle, özellikle uluslararası ihtiyaçları olan müşterilerimize daha iyi hizmet sunulması ve çalışanlarımızın süregelen büyüme yolculuğunda desteklenmesi için bir fırsat olma niteliği taşıyor. Köklü bir iş birliği geçmişine sahip olmanın yanı sıra önceliği çalışanlara ve müşterilere verme noktasında oldukça benzer bir kültürü paylaşan şirketlerimiz, birbirini oldukça iyi tanıyor. FORVIS, Eşsiz Müşteri Deneyimi sunmaya ve hem müşterilerimizin hem de çalışanlarımızın tam potansiyelini ortaya çıkarmaya her zaman kararlılıkla bağlı olmuştur. Bu fırsat bize bunu güçlendirilmiş bir küresel platformda yapma imkânı sunuyor.”

100’den fazla ülke ve bölgede ofisi bulunan Mazars, dünyanın en tanınmış markalarıyla çalışarak kendisine sektörde önemli bir yer edinmiş ve büyük başarılara imza atmıştır. 100 yıllık Eşsiz Müşteri Deneyimi® sunma mirası üzerine inşa edilmiş olan FORVIS ise ABD’de ilk 10[2] firma arasına girmiş ve çalışmalarını kapsamı genişletilmiş bir küresel platform inşa etmeye odaklamıştır.  Dünya genelinde işletmelerin büyük değişimlerden geçtiği ve pazar dinamiklerinin dönüştüğü bir dönemde, yeni küresel ağ, mevcut ve gelecekteki müşterilerin küresel ihtiyaçlarını karşılarken en üst düzeyde tutarlılık ve gelişmiş müşteri deneyimi sunacak ölçek, kapasite ve erişim alanına sahip olması sayesinde çevik olma niteliği taşıyacak.

[1] 2023 gelirleri: FORVIS 1,6 milyar euro (1,7 milyar dolar), Mazars 2,8 milyar euro (3 milyar dolar).

[2] Kaynak: Inside Public Accounting, en güncel sıralama esas alınmıştır